سئو سایت

سئو سایت

سئو سایت

سئو سایت

سئو چیست

جمعه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۴۰ ق.ظ

مفهوم سئو چیست؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ پرسش بالا هستید صفحه مناسبی را انتخاب کرده اید. ما قرار است در اینجا مفصلا به این مسئله بپردازیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ سئو و بهینه سازی وب سایت چیست؟ بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست؟سئودانان تیمی پرانرژی و خلاق است که از متخصصان و سئوکارهای با تجربه جهت ارائه خدمات سئو شامل مشاوره سئوی وب سایت اگر شما هم به دنبال پاسخ پرسش بالا هستید صفحه مناسبی را انتخاب کرده اید. ما قرار است در اینجا مفصلا به این مسئله بپردازیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ سئو و بهینه سازی وب سایت چیست؟ بهینه سازی سایت چیست؟ سئو چیست؟

سئو چیست : مجموعه فعالیت هایی است که بر روی سایت انجام میشود و باعث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو خواهد شد را سئو میگویند.

بهینه سازی وب سایت seo و یا بهینه سازی سایت سئو را نمیتوان اصطلاحات سئوی چندان درستی دانست. چرا که در خود و بهینه سازی وب سایت کمک میگیرد.

برای اطلاع بیشتر درباره سئو میتوانید به مقاله سئو چیست در همین وب سایت مراجعه نمایید.

معیار های رتبه بندی در سئو چیست؟ تمام سایت ها در نزد گوگل (به عنوان معروفترین و محبوبترین موتور جستجو) رتبه ای دارند، گوگل برای این رتبه بندی معیارهایی دارد. گفته میشود این موتور جستجو برای رتبه بندی سایت ها بیش از 200 معیار را در نظر دارد.

مهمترین دلایل در رتبه بندی های سئو چیست؟ مهمترین دلیلی که گوگل را به رتبه بندی سایت ها و مشخص کردن این معیارها کشانده است بالا بردن رضایت کاربران است. این رتبه بندی ها تمام سایت ها را به عرصه یک رقابت کشانده است؛ مسلم است که هر چه این رقابت بیشتر باشد کیفیت بالاتر خواهد بود. در این صورت چاره ای به جز، افزایش کیفیت برای رسیدن به صفحه نخست گوگل و لینک های ابتدایی نیست.

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

معنی واژه سئو چیست؟ سئو از سرواژه عبارت انگلیسی search engine optimization گرفته شده است که به آن به اختصار seo میگویند.

ترجمه سئو چیست؟ بهترین ترجمه برای این عبارت “بهینه سازی موتورهای جستجو ” است.

Seo سایت از این نظر اهمیت دارد که به دیده شدن سایت شما کمک میکند و تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت دارد.

تعریف عامیانه سئو چیست؟ اگر بخواهیم به صورت عامیانه تر به تعریف سئو بپردازیم میتوان گفت مجموعه فعالیت هایی که باعث میشوند وب سایت شما در صفحه اول و لینک های ابتدایی گوگل به نمایش درآید را سئو میگویند.

شاید اگر بدانید 90 درصد جستجوها در صفحه اول گوگل به نتیجه میرسند و تنها 10 درصد از میلیون ها جستجوی انجام شده به صفحات بعدی کشیده میشوند از اهمیت سئو آگاه شوید.

همچنین تقریبا 32 درصد از جستجوها تنها در لینک اول به نتیجه میرسند و حتی به لینک های دوم و سوم هم نمیرسد.

بدون فعالیت در زمینه سئو و بدون توجه به قوانین سئو احتمال موفقیت و دیده شدن سایت شما نزدیک به صفر است. پس اگر قصد دارید در این زمینه به نتیجه مطلوب برسید باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت تان باشید.

با رعایت اصول سئو میتوانید مخاطبان بیشتری را به سایت بکشانید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید. البته که میزان فروش، افزایش بازدهی تبلیغات، بالارفتن درخواست های خدماتی و … در گرو افزایش بازدید و ترافیک سایت است.

این کار را میتوان با استفاده از تبلیغات انجام داد اما سئو نسبت به تبلیغات مزایایی دارد، نخست این که تاثیر آن طولانی مدت تر از تبلیغ باقی میماند و دوم این که هزینه سئو در راستای ارتقای کیفیت سایت است و هزینه تبلیغات تنها به دیده شدن کوتاه مدت آن کمک میکند.

معیارهای رتبه بندی سایت ها

معیارهای رتبه بندی سایت در سئو چیست؟

معیارهای مختلفی برای رتبه بندی یک سایت وجود دارد در این بخش برخی از این معیار ها را برخواهیم شمرد و شما را تا حدودی با اهمیت آن ها آشنا میکنیم. اما برخی از معیارهای مهمتر را در بخشی جداگانه پوشش میدهیم.

۱- محتوا

۲- responsiv : ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت یکی از مواردی است که در سئو و بهینه سازی وب تاثیر زیادی دارد

۳-استاندارد بودن قالب وب سایت و اصولی بودن طراحی اولیه

۴ -قابل دید بودن اطلاعات صاحب دامنه : مشخص بودن اطلاعات صاحب دامنه این اطمینان را به گوگل خواهد داد که فرد در برابر سایت و فعالیت هایی که در آینده انجام میدهد احساس مسئولیت دارد و گوگل در صورت تخلف میتواند سایت و صاحب دامنه را جریمه کند.پس از اطلاعات Whois غافل نباشید

۵ – سرعت مناسب در بارگذاری صفحات و خود وب سایت: افزایش رقابت باعث شده است تا مثل سالهای قبل مخاطب مدت زمان طولانی را منتظر باز شدن وب سایت شما نباشد و به سایت های دیگری مراجعه کند. به علاوه این مسئله برای خود گوگل هم اهمیت بالایی دارد

۶ -نام مناسب برای سایت انتخاب

۷ – انتخاب پسوند مناسب: دامنه انتخابی شما باید به صورتی باشد که از اصول مشخص شده پیروی کند. برای مثال اگر قرار است سایت شما بازدید کننده های بین المللی داشته باشد باید از دامنه ای مثل .com استفاده کنید و یا اگر سایت وابسته به نهادهای دولتی است باید دامنه ی .gov را به کار برید.

۸ – استفاده از دامنه منتقل شده: اگر قصد دارید از چنین دامنه هایی استفاده نمایید باید دقت کنید که دامنه اولیه در زمینه ای مرتبط با فعالیت فعلی بوده باشد. اگر دامنه های انتقال یافته حوزه های کاری دور و نامرتبط داشته باشند بر روی سئوی سایت تاثیر منفی خواهد داشت

۹ –  عمر دامنه: هرچه دامنه شما مدت طولانی تری در حال فعالیت باشد بهتر است، سابقه طولانی دامنه برای موتور جستجو مثل سابقه کار است، سایت هایی با دامنه قدیمی برای گوگل محبوبیت بیشتری دارند.

۱۰ -تاریخ انقضای دامنه: این تاریخ نشان دهنده زمانی است که دامنه سایت منقضی میشود، پس از این زمان امکان تمدید آن وجود دارد. اما طولانی بودن زمانی که تا انقضای دامنه مانده است  میتواند نشان دهنده این موضوع باشد که شما قصد ندارید تنها مدتی کوتاه فعالیت کنید و یک برنامه طولانی مدت دارید.

۱۱ – تبلیغات : اگر سایت شما همانند بسیاری از سایت ها به صفحه ای برای تبلیغات مختلف تبدیل شده است باید منتظر کاهش رتبه از طرف گوگل باشید. متاسفانه گوگل میداند تبلیغات زیاد و خارج از اندازه برای کاربر مطلوب نیست

۱۲ – عنوان مناسب وب سایت

۱۳ – خوش سابقه بودن دامنه و صاحب آن

۱۴ – متصل بودن سایت به شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام

۱۵ – تعامل با کاربر

برای نتیجه گرفتن لازم است روی کیفیت تمام این بخش های تمرکز کنید و یادتان نرود ممکن است حتی رعایت نکته ای کوچک مثل افزایش یک ثانیه سرعت بارگزای سایت باعث شود تا شما از رقبا پیشی بگیرید.

انواع سئو

سئو چه بخش هایی دارد و انواع سئو چیست؟ سئو سایت بخش های مختلفی دارد و زیر مجموعه های متفاوتی را شامل میشود. توجه به هرکدام از این بخش ها اهمیت خاص خودش را دارد و نباید از هیچکدام غافل بود. همچنین این بخش ها را میتوان لازم و ملزوم یکدیگر دانست. همانطور که برای ساخت یک ساختمان سه طبقه لازم است از طبقه اول شروع کرد.

بهینه سازی و سئو سایت به سه بخش تکنیکال، خارجی و داخلی تقسیم میشود، حوزه کاری و تاثیر هر کدام از این قسمت ها از هم متفاوت است اما در نهایت تمرکز و بهبود همه این بخش ها شما را به نتیجه مطلوب در سئو میرساند.

سئوی تکنیکال

در این قسمت به سئوی تکنیکال میپردازیم و به سوالاتی مثل بخش تکنیکال سئو چیست؟ و سئوی تکنیکال چیست؟ جواب میدهیم.

برخی افراد معتقدند که سئوی تکنیکال زیرمجموعه ای از سئوی داخلی است. اما گروهی دیگر معتقدند باید این بخش ها را از هم منفک کرد. به هر صورت با توجه به تعریفی که از انواع سئو ارائه میشود به نظر میرسد حق با گروه دوم باشد.

اصول تکنیکال سئو شامل بخش هایی است که باید در طراحی سایت رعایت شود، به همین دلیل اهمیت دارد که سایت به صورت اصولی طراحی و پیاده سازی شود. اما در صورتی که اشکالاتی در طراحی وجود دارد باید در نخستین فرصت به رفع آن اقدام نمود.

سئوی تکنیکال بر روی موارد فنی و نکات برنامه نویسی در سایت تاکید دارد، برای بهبود سئو این بخش باید به دست کسی سپرده شود که علاوه بر اصول سئو، دانش لازم برای برنامه نویسی را هم داراست.

موتورهای جستجو ربات هایی دارند که به سایت های مختلف سر میزنند و اطلاعات آن ها را استخراج میکنند. سپس با توجه به این اطلاعات رتبه سایت نزد موتور جستجو بروزرسانی خواهد شد. پس اهمیت دارد که سایت برای این ربات ها بهینه باشد تا بتوانند اطلاعات آن را بررسی و درک کنند. حتی ممکن است به دلیل اشکالاتی سایت شما از دید این ربات ها مخفی باقی بماند در این صورت هر چه فعالیت های مفید و مثبتی داشته باشید دیده نمیشود و تاثیری روی رتبه سایت نخواهد داشت.

سرعت واکنشگرایی و امنیت مهمترین عوامل در سئوی تکنیکال یکی دیگر از مسائلی که در سئوی تکنیکال اهمیت دارد و از مواردی است که باید در هنگام طراحی سایت رعایت شود، کاربری است. به عنوان مثال ترکیب رنگ درست یکی از مواردی است که کاربر را ترغیب میکند مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذراند. به علاوه طراحی درست کمک میکند تا کاربر برای پیدا کردن قسمت از سایت یا ثبت رویدادی اذیت نشود. این امر یک تجربه خوشایند برای او رقم خواهد زد و بازهم به سایت شما سر میزند.

دلیل اهمیت سرعت بارگذاری سایت در سئو چیست؟ سرعت سایت یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار بر seo سایت است، این بخش هم از زیر مجموعه های بخش تکنیکال سئو است و یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت میباشد. اگر سایت شما بیشتر از 4 ثانیه زمان برای لود شدن نیاز دارد، دچار ضعف است و این مسئله باعث میشود تا امتیاز زیادی را از دست دهید. گفته میشود زمان استاندارد برای لود

شدن صفحه سایت 2 تا 7 ثانیه است اما بدیهی است در این رقابت نیز افرادی پیروزند که بتوانند این رقم را به پایین ترین حد برسانند.

دلیل مهم بودن واکنشگرایی سایت در سئو چیست ؟ یکی از بخش های سئوی تکنیکال که اهمیت بسیاری دارد ریسپانسیو بودن سایت است. قابلیت ریسپانسیو یا همان واکنشگرا بودن وب سایت به این معناست که صفحه وب سایت شما برای کاربرانی که با موبایل وارد سایت میشوند بهینه شده باشد. شاید شما هم با وب سایت هایی مواجه شده باشید که در کامپیوترهای رومیزی نظیر لپ تاپ و pc چینشی منظم و اصولی دارند اما زمانی که با تلفن همراه آن ها را چک میکنید از آن نظم اولیه خبری نیست. چنین وب سایت هایی از نظر ریسپانسیو بودن دچار مشکل هستند.

با توجه به اینکه امروزه انتخاب بسیاری از افراد برای وب گردی و بالا و پایین کردن سایت های مختلف گوشی تلفن همراهشان است این سخت گیری موتورهای جستجو بی دلیل نیست.

از ریسپانسیو بودن که عبور کنیم مورد دیگری که در این بخش قابل اهمیت است موبایل فرندلی بودن صفحه است. بخشی از این موبایل فرندلی را میتوان مربوط به سرعت لود یا بارگذاری وب سایت در گوشی های موبایل دانست و بخش دیگر این است که علاوه بر منظم بودن ذکر شده در بخش قبل به اندازه موبایل و نحوه کار با آن در طراحی وب سایت توجه شود. برای مثال دسکتاپ ظرفیت شلوغی،گرافیک ها و آیکون های مختلف در گوشه و کنار را داراست. اما برای نمایش در موبایل بهتر است از موارد غیر ضروری چشم پوشی شود و چینش سایت را هم به نحوی تغییر داد که در عین راحت بودن کاربری، منظم و متناسب هم باشد.

امنیت سایت یکی دیگر از بخش هایی است که باید در سئوی تکنیکال به آن پرداخت. در صورتی که هرگونه نفوذی توسط هکرها به سایت شما شود از رتبه تان کاسته میشود. پس پیش از رخداد چنین مواردی خیال خود و گوگل را از بابت امنیت سایت راحت کنید. استفاده از پروتکل امنیتی ssl باعث میشود تا امنیت اطلاعات رد و بدل شده میان سایت و کاربر تا اندازه زیادی حفظ شود.

در قسمت های قبلی درباره ربات ها یا همان خزنده های موتورهای جستجو صحبت کردیم. هنگامی که محتوایی را منتشر میکنید این محتوا باید توسط خزنده ها ایندکس شود تا در صفحه نتایج جستجو به نمایش درآید. هرچه محتوای شما کاربردی و مناسب باشد باز هم ممکن است مدت زمانی طولانی تا ایندکس شدن آن بگذرد. برای این کار باید یک میانبر یافت و تا محتوا زودتر سر راه ربات سبز شود. همچنین باید ساختار وب سایت اصولی باشد و با لینک سازی های مناسب به خزنده ها برای یافتن محتواهای جدید کمک کرد.

سعی کنید با رعایت اصول سئو و با استفاده از لینک دهی صفحات سایت را به هم ارتباط دهید. با این کار سایت از بررسی ناقص خزنده ها در امان خواهد ماند و کل آن ایندکس میشود.

سئوی داخلی

برای رسیدن به مقصود در سئوی وب سایت پس از رفع ایرادات و مشکلات در بخش تکنیکال سئو باید به بخش های داخلی پرداخت.

مهمترین عنصری که در این قسمت باید به آن توجه شود محتوای سایت است. بسته به این که سایت شما در چه زمینه ای فعالیت میکند مطالب مهم و قابل توجه برای کاربر را جمع آوری نمایید و در وب سایت تان قرار دهید. محتوا باید منحصرا برای سایت شما نوشته شده باشد و به هیچ عنوان کپی یا تکراری نباشد.

دلیل اهمیت محتوا بسیار ساده است؛ محتوا دقیقا همان چیزی است که کاربر برای یافتن آن به جستجو پرداخته است. گوگل نیز تلاش دارد مطالب مدنظر او را پیشنهاد دهد تا محبوبیت خود را حفظ کند. برای آن که یک محتوا از نظر گوگل مفید باشد و آن را به کاربر نشان دهد باید ویژگی های لازم را دارا باشد.

 

تولید محتوا

یکی از این ویژگی ها طول و یا تعداد کلمات محتواست. موتورهای جستجو عقیده دارند هرچه یک مطلب طولانی تر باشد مفید تر است. البته این مسئله چندان اشتباه هم نیست اما جای بحث دارد. محتوای طولانی نشان دهنده این است که تمام بخش های مورد نظر در موضوع مورد جستجو در نظر گرفته شده است و مخاطب میتواند پاسخ سوالاتش را در یک صفحه بیابد. در رقابت میان یک محتوای 1000 کلمه ای و یک محتوای 3000 کلمه ای محتوای 3000 کلمه ای به طور قطع پیروز ماجراست. البته اگر دامنه و سایت شما از نظر گوگل اعتبار لازم را داشته باشند حتی به مطالب کوتاه شما هم امتیاز خوبی خواهند داد چرا که قدم های مثبتی در جهت جلب اعتماد گوگل برداشته اید. محتوای طولانی و البته مفید این قابلیت را دارد که کاربر را مدت زمان بیشتری در صفحه شما نگه دارد و این امتیازی مثبت خواهد بود. یکی دیگر از بخش های با اهمیت در محتوا کلمات کلیدی است.

سئوکار شما باید تحقیقات کلمات کلیدی را به صورت کامل و دقیق انجام دهد. همچنین باید مشخص کند که رقابت بر سر کدام کلمات کلیدی بیشتر است. سپس برای هر کدام از این کلمات محتوایی سئو شده و کامل تولید شود. تا زمانی که محتوای مناسب تولید نشده و در سایت قرار نگیرد، تمام تلاش های شما در راستای بهینه سازی سایت سئو بیهوده خواهد بود. راه های زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد، برای مثال زمانی که شروع به جستجو در گوگل میکنید، پس از وارد کردن نخستین کلمه گوگل لیستی از ترکیباتی که با آن کلمه شروع شده اند را به شما نشان میدهد. این ترکیبات از میان ترکیب های موجود بیشترین جستجو را داشته اند و این قابلیت را دارند که در مجموعه کلمات کلیدی قرار گیرند.

کلمات کلیدی توصیه هایی برای تولید محتوای  بهتر است .محتوای شما با استفاده از یک پرسش آغاز شود، شروع به این صورت مخاطب را مشتاق میکند تا برای رسیدن به پاسخ سوال به مطالعه پرداخته و زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند. حال باقی کار بر عهده محتواست، محتوا باید جذابیت کافی را برای نگه داشتن کاربر داخل سایت داشته باشد.

از بروز رسانی محتوا غافل نشوید؛ بروزرسانی تاثیر مثبتی بر سئو وب دارد. چرا که به گوگل نشان میدهد این صفحه پویاست و به فکر ارائه موارد جدید به کاربر است.

فراموش نکنید که از فرمت های مختلف محتوا استفاده کنید ویدیو و عکس و تاثیر آن ها را دست کم نگیرید. افزودن تصاویر، ویدیو و پادکست های مرتبط تاثیر محتوا را بر روی مخاطب دوچندان میکند و کمک میکند تا او بازهم به صفحه شما بازگردد. محبوبیت شبکه های اجتماعی که به انتشار عکس و فیلم میپردازند به خوبی نشان دهنده این است که مخاطب با جلوه های بصری ارتباط بهتری برقرار میکند.

اگر عکس و فیلم های منتشر شده، نشان و یا تگ سایت شما را داشته باشند، خیلی بهتر است زیرا باعث میشود کاربر متوجه شود که شما سر رشته کافی را در این امور دارید و محتوای تولید شده صرفا جهت رتبه گرفتن از گوگل نیست.

البته فرمت های مختلف محتوا روش های متفاوتی برای سئو دارند. یکی از این راه ها توجه به صفحات اجتماعی و اشتراک گذاری آن ها در صفحات اجتماعی است. یعنی اگر یک محتوایی ویدئویی مناسب برای سایت تولید شده است آن را در صفحه اجتماعی مخصوص سایت (و یا حتی دیگر صفحات اجتماعی) منتشر کنید. این کار تاثیر مثبتی بر روی سئو ویدئو دارد.

یک محتوای خوب نشان دهنده این است که شما برای زمان کاربر ارزش قائلید و او را به پاسخ سوالش خواهید رساند. این همان چیزی است که هم گوگل و هم کاربر از شما میخواهند.

سئوی خارجی

دلیل اهمیت سئوی خارجی در سئو چیست؟ در سئو سازی سایت، سئوی خارجی نیز اهمیت بسیاری زیادی دارد. اما شما به شرطی در بهینه سازی وب، نتیجه مطلوب را دریافت خواهید کرد که تمام مراحل را به درستی و کامل اجرا نمایید.

دانستن این نکته درباره سئو ضروری است که شما نمیتوانید با اتکا به تنها یکی از انواع سئو نتیجه مطلوب را در بهینه سازی موتورهای جستجو seo  کسب کنید.

در بخش سئوی خارجی نیز بک لینک ها از اهمیت بالایی برخوردارند. صفحاتی که به وب سایت شما لینک میدهند باید از اعتبار مناسبی نزد گوگل برخوردار باشند تا کم بودن اعتبار یا رتبه آن ها محتوا و سایت شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

اگر قصد دارید به مقالات دیگر لینک بدهید توجه کنید که این مقالات به اندازه کافی معتبر باشند تا موتور جستجو متوجه شود سایت شما هم از اعتبار زیادی برخوردار است.پس برای بالا بردن اعتبار خودتان در نزد گوگل باید به سایت هایی که به شما بک لینک میدهند و یا شما به آنها لینک میدهید توجه کنید.

تعداد سایت های خارجی که به صفحه شما لینک داده اند نیز اهمیت زیادی دارد. هرچه تعداد این سایت ها بیشتر باشد domain authority یا اعتبار دامنه سایت افزایش میابد.

صفحات اجتماعی که در بالا ذکر شد میتوانند نقش مهمی در بهبود سئوی خارجی سایت شما داشته باشند. شبکه های اجتماعی در حکم یک تبلیغ رایگان و موثر برای شما هستند پس به هیچ عنوان از آنها غافل نشوید.

اعتبار دامنه

این اعتبار با یک عدد از بین 0 تا 100 نمایش داده میشود. هرچه این عدد بالاتر باشد اعتبار دامنه شما بیشتر است. توجه کنید که اگر domain authority وب سایت شما زیر ۲۰ است از رتبه خوبی برخوردار نیستید و باید در جهت بهبود آن تلاش کنید.

بازاریابی سئو چیست؟

شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که بازاریابی سئو چیست؟ بازاریابی سئو را میتوان نوعی بازاریابی مبتنی بر ظرفیت های موتور جستجو دانست. این بازاریابی کمک میکند تا بتوانید ترافیکی با کمیت و کیفیت بالا از موتور جستجو دریافت کنید.

میتوان بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا را در یک راستا دانست به این مفهوم که با استفاده از بازاریابی سئو باید اقدام به ایجاد تقاضا نمود. در اینجا نقش محتوا روشن است، محتوا پاسخ نیاز به وجود آمده را به صورت مکتوب به مخاطب ارائه میدهد. بازاریابی سئو مکمل بازاریابی محتواست و به همین دلیل است که تحقیق کلمه کلیدی در این بخش اهمیت پیدا میکند. چرا که کلمات کلیدی مبنای تولید محتوا هستند.

نتایج بازاریابی سئو واقعی تر هستند و تاثیرات آن هم مدتی طولانی تر باقی خواهد ماند.

مزایای سئوی سایت

آیا سئو مزیتی دارد؟ مزایای سئو چیست؟ سئو علاوه بر کسب و کارها تاثیرات زیادی بر روی ارتقای سطح کیفیت محتوا داشته است. پیش گرفتن سیاست رقابتی توسط موتورهای جستجو سبب شده است تا افراد و گروه ها به فکر طراحی و بهینه سازی سایت خود باشند. این امر سبب شده است تا دنیای اینترنت چه از نظر فروش کالا و چه از نظر ارائه خدمات پیشرفت های زیادی داشته باشد. سئو باعث شده است تا دست کاربران در انتخاب باز باشد و همیشه از میان برترین ها انتخاب کنند.

حال این پرسش مطرح میشود که مزایای سئوی سایت برای صاحبان وب سایت چیست؟

در صورتی که توجه لازم را به خواسته های کاربران داشته باشید و محتوایی کامل و درست ایجاد نمایید شما هم میتوانید از مزایای بیشمار سئو بهرمند شوید.

صادقانه بگوییم شما هرچه محتوای مناسبی تولید کنید و هر چه به طراحی سایت و دیگر نکات توجه کنید تا زمانی که در صفحه اول گوگل نباشید شانس چندانی برای موفقیت ندارید. در دنیای اینترنت موفقیت و دیده شدن دو مفهوم در هم تنیده اند. زمانی که به صفحه نخست و لینک های ابتدایی دست یابید خواهید دید که این مسئله چه مزایایی برای شما به همراه داشته است.

سئو و دیده شدن کمک میکند تا اعتبار بیشتری میان کاربران داشته باشید و افراد بیشتری به سایت شما اعتماد کنند؛ چرا که کاربران میدانند گوگل سایت شما را از میان ده ها و شاید صدها سایت مشابه به آنها پیشنهاد داده است. همچنین این بهینه سازی میتواند هدایتگر کسب و کار شما به سمت برندسازی باشد.

یکی دیگر از مواردی که میتوان از آن تحت عنوان مزایای سئو نام برد هزینه آن است، درست است که به هزینه بر بودن سئو اشاره کردیم اما این هزینه در مقایسه با هزینه تبلیغات و نیز بازدهی که برای شما و کسب و کارتان به ارمغان خواهد آورد هیچ است.

سئو یک ویژگی قابل اندازه گیری است و این امر به شما کمک میکند تا بتوانید رشد وب سایت خود را با ماه های قبل و دوره های پیشین مقایسه کنید.

توجه کنید که بدون رعایت اصول سئو امکان موفقیت کسب و کار شما در دنیای اینترنت صفر است. اما در صورتی که از این اصول مدد بگیرید میتوانید با شرکت ها و کمپانی های بزرگ رقابت کرده و حتی از آن ها پیشی بگیرید.

بهینه سازی وب سبب گردیده است تا سایت هایی انتخاب شده و پیشرفت کنند که خدماتی درست و واقعی ارائه میدهند و به فکر کاربر و نیازهای او هستند. در این صورت است که کلاهبرداری ها، خدمات نامناسب و مواردی از این دست به حداقل میرسد. پس همه ما افزایش و بهبود خدمات کاربری و اینترنتی را در دنیای امروز مدیون seo هستیم.

سئوی صفحه اصلی سایت

اهمیت سئوی لندینگ پیج در سئو چیست؟ صفحه اصلی یا همان صفحه فرود مهمترین بخش هر سایت است، پس سئوی آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر جذابیت های بصری لازم صفحه نخست سایت شما بخش هایی مثل تماس با ما، و درباره ما را نیز دارا باشد. این مسئله علاوه بر تاثیر روی ذهنیت مخاطب باعث میشود تا سئوی صفحه ی اصلی سایت نیز بهبود یابد. صفحه اصلی همچنین باید به صورت دقیق نشان دهد که سایت در چه زمینه ای فعالیت میکند و کاربر با استفاده از آن بتواند به سادگی با بخش های دیگر نیز ارتباط برقرار کند. همچنین باید لینک های داخلی مرتبط را نیز در این صفحه قرار دهید. این کار کمک میکند تا کاربر مطالب جذاب پیج شما را دنبال کند و مدت زمان بیشتری را در آن سپری کند. در سئوی این بخش از تمرکز مهمترین کلمات کلیدی حوزه ی فعالیتی خود در صفحه غافل نشوید.

اهمیت متاتگ ها در سئوی سایت :

دلیل اهمیت متاتگ ها در سئو چیست؟ متاتگ ها به موتور جستجو کمک میکنند تا بتواند به صورت سریع و خلاصه از اطلاعات موجود در هر صفحه با خبر شود. در تگ توضیحات متا لازم است به صورت کوتاه و مختصر به اطلاعات ضروری موجود در صفحه و درباره کلمات کلیدی پرداخت. این بخش در ذیل نام سایت به نمایش درمیاید و تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد.

همچنین موارد ضروری تری مثل به نمایش درآمدن درست در صفحات موبایل و تبلت و نیز پشتیبانی کردن صفحه از زبان فارسی در گرو استفاده از متاتگ هاست. پس تاثیر آنها را در سئوی سایت دست کم نگیرید.

رفتار کاربر در سایت و تاثیر آن بر سئو

رفتار کاربر چه تاثیری بر سئو دارد؟  آیا سایت باید برای گوگل بهینه سازی شود یا کاربر؟ بین موتور جستجو و کاربر کدام یک تاثیر بیشتری بر افزایش رتبه سایت دارد؟ تاثیر واکنش مثبت کاربر روی سئو چیست؟

پاسخ این است که هر دو مورد از اهمیت بالایی برخوردارند و بی توجهی به هر یک میتواند تاثیر منفی روی سئوی سایت داشته باشد.

یکی از مواردی که گوگل برای بهبود رتبه شما به آن توجه میکند رفتار کاربر است. برای مثال هرچه کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند احتمال توجه گوگل به سایت بیشتر خواهد بود . چرا که از این طریق متوجه میشود که این سایت محتوای جذابی برای جلب نظر کاربر داشته است.

طولانی شدن زمان حضور مخاطب در وب سایت شما علاوه بر تاثیر غیر مستقیمی که روی سئو دارد به صورت مستقیم هم بر روی بهبود کار شما تاثیر دارد. اگر سایت  شما یک سایت فروشگاهی و یا خدماتی باشد و یا حتی با استفاده از تبلیغات برای شما سودآوری داشته باشد، مدت زمان ماندن کاربر در آن بسیار حائز اهمیت است.

چرا که هر چه این زمان بیشتر باشد احتمال خرید و یا استفاده از خدمات ارائه شده بیشتر است.

مورد دیگری که باید آن را همیشه در نظر داشته باشید این است که تمام الگوریتم سئو بر مبنای رضایت کاربر و بهبود تجربه او چیده شده است. در حقیقت گوگل تمام معیارهایی که برای کاربر اهمیت دارد را از شما میخواهد.

پس تنها به دنبال راضی کردن موتور جستجو نباشید و تمرکز مجموعه و سایتتان را بر روی کاربر و خواسته هایش قرار دهید. زیرا رضایت کاربر صد در صد رضایت گوگل را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد. تمام موارد ناخوشایند برای کاربر در نظر گوگل هم مذموم هستند. این کلیدی ترین نکته ای است که باید در سئو رعایت کنید.

یکی دیگر از مسائلی که توجه به آن خالی از لطف نیست، ارتباط با کاربران است. به مخاطبانی که در قسمت نظرات صفحه با شما ارتباط میگیرند واکنش مثبت نشان دهید و از نظرات آن ها برای پیشرفت سایت استفاده کنید. با این کار مخاطب شما حس احترام دریافت میکند و به یکی از کاربران وفادار سایت تبدیل میشود.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

مفهموم سیاه و سفید در سئو چیست؟ برای به نتیجه رسیدن در سئو راه های مختلفی وجود دارد، برخی از این راه ها با استفاده از دور زدن الگوریتم های جستجو افراد را به نتیجه دلخواه میرسانند. به این روش ها سئوی سیاه یا سئو کلاه سیاه میگویند. نکته بسیار مهمی که در این قسمت باید ذکر شود این است که اگر موتور جستجو متوجه این تخلف شود دامنه و صاحب آن را جریمه خواهد کرد و رتبه سایت را تا اندازه زیادی کاهش میدهد.

باید فرآیند سئو را با توجه به قوانین سئو، اصول سئو و نکاتی که در این باره وجود دارد پیش، برد تا دامنه دچار جریمه نشود.

نکته ای که توجه به آن درباره seo لازم است این است که هیچ راه میانبری برای سئو سازی سایت وجود ندارد. برای آن که seo وب سایت خود را ارتقا دهید نباید به فکر گول زدن گوگل و یا مخاطب باشید. متاسفانه یا خوشبختانه امروزه کاربران و حتی موتورهای جستجو هوشمندی بالایی در تشخیص این موارد دارند.

پس اگر به فکر بهینه سازی موتور جستجو هستید باید، زمان و انرژی لازم را اختصاص دهید و دانش کافی را در حوزه فعالیت خود داشته باشید و عنصر صبر را در این زمینه فراموش نکنید.

کار را به کاردان بسپارید

حال که از اهمیت سئو و بهینه سازی سایت با خبر شدید بهتر است این کار را به دست کسانی بسپارید که دانش و تجربه لازم را دارند و میتوانند شما را در مسیر بهترین شدن یاری رسانند.

به دلیل اهمیت سئو این روزها کتاب ها وفیلم های آموزشی زیادی در این باره تولید شده است. شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزش سئو و نیز کمک گرفتن از کتاب ها و مقالات آموزشی دانش خود را در این زمینه بالا ببرید.

شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که الگوریتم موتورهای جستجو هر چند وقت یکبار تغییر میکند و ملاک های جدیدی به مواردی که در بالا ذکر شد اضافه میشود. پس سئو کار باید همیشه دانش به روزی در این زمینه داشته باشد. همچنین لازم است از روش هایی برای بهبود و ارتقای کیفیت سایت شما استفاده کند که با تغییر الگوریتم رتبه سایت شما کاهش پیدا نکند.

توجه کنید که نمیتوان برای خدمات سئو مدت زمان و هزینه دقیقی مشخص کرد. حتی نمیتوان تضمین کرد که این خدمات شما را در رتبه یک (و یا سه رتبه اول) قرار میدهد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که توجه به سئو و سپردن آن به دست یک تیم متخصص نتایج مثبت بسیاری را برای شما و کسب و کارتان به ارمغان میاورد.

سئو نتایج خوبی به همراه دارد اما هزینه های مربوط به آن هم محدود به یک بار سئو کردن نیستند. تا زمانی که قصد دارید در رقابت سئو جزء اولین ها باشید نباید از سئو غافل شوید. البته دیدن نتایج سئو و تاثیر آن در رشد و بهینه سازی سایت تان باعث میشود تا اهمیت seo را بهتر درک کرده و دیگر دست از استراتژی های آن بر ندارید.

آنالیز آنلاین سئو

آنالیز آنلاین سئو چیست؟ اهمیت سئو سبب شده است تا ابزارها مختلفی برای سنجش سئو و آنالیز آنلاین سئو سایت به وجود آیند. آنالیز سئو سایت توسط بسیاری از سایت های خارجی و حتی برخی از سایت های داخلی انجام میشود.

این سایت ها آمارهای جالب و قابل توجهی را درباره ی بهینه سازی وب نمایش میدهند و به شما نشان خواهند داد در مسیر بهینه سازی سایت تا چه اندازه موفقیت کسب کرده اید.

درست است که برخی از این سایت ها رایگان هستند اما برای مطالعه اطلاعات آن ها لازم است از یک کارشناس سئو کمک بگیرید.

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد سئو و بهینه سازی سایت فرآیند هزینه بری است پس برای آن که خیالتان از بابت خدمات سئو راحت باشد باید انجام سئو  را به دست کسانی بسپارید که دانش و مسئولیت پذیری لازم را دارند و هزینه ای که در این راستا کرده اید را با به سوددهی رساندن کسب و کارتان جبران خواهند کرد.

شاید سئو همان گام نهایی است که باید در جهت ارتقای کسب و کارتان بردارید. مشاوره سئو به شما کمک میکند تا بتوانید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

رابطه میان بهبود کسب و کار و سئو چیست؟ کارشناس و متخصص سئو به انحا مختلف اطلاعات لازم را درباره سایت شما استخراج میکند و بهترین روشهای بهینه سازی را پیشنهاد میکند. برای داشتن یک نقشه راه و دانستن اینکه باید در هر مرحله چه کاری انجام دهید استخدام یک تیم سئو کار ضروری است.

سئو مباحث بسیار گسترده ای دارد، در این مقاله سعی شد تا شما آشنایی مختصری با مفاهیم سئو پیدا کنید. امیدواریم به پاسخ پرسش seo چیست رسیده باشید.

نوشته شده توسط سئودانان

سوالات سئو سایت  خود را از ما بپرسید و مشاوره شوید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی